Izvēlieties kādu no trim veidiem, kā ērti un vienkārši iesniegt ūdens patēriņa skaitītāju (ŪPS) rādījumus:
Elektroniskajā Informatīvajā sistēmā MANS.NIP / AR REĢISTRĒŠANOS, kā dzīvokļa īpašnieks vai īrnieks (Individuālo drošības kodu
(paroli) Jūs varat atrast uz ikmēneša rēķinā).
Nododot informāciju savas mājas kontaktpersonai, kas apkopotus visas mājas datus iesniedz pārvaldniekam.
Par savstarpējo saziņas sistēmu vienojas paši mājas iedzīvotāji.
Tikai īpašos gadījumos, ja mājai nav vēlēta kontaktpersona vai arī situācijās, ja dzīvokļa īpašnieks nespēj iesniegt rādījumus elektroniskas ziņas formā, zvanīt SIA “Jelgavas nekustamā īpašuma pārvalde” (JNĪP) klientu daļai 63021828. Ja ūdens skaitītāju rādījumi nav iesniegti līgumā noteiktajā kārtībā un termiņos, tad aprēķins tiks veikts atbilstoši pakalpojumu sniedzēju līguma nosacījumiem.
Ūdens skaitītāju nomaiņa
Ūdens uzskaite un sadale dzīvojamās mājās notiek atbilstoši individuālo ūdens patēriņa skaitītāju (turpmāk – ŪPS) rādījumiem, ievērojot pārvaldnieka apstiprināto kārtību vai dzīvokļu īpašnieku kopības apstiprinātu kārtību, izņemot mājas, ar kurām nav noslēgts pārvaldīšanas pilnvarojuma līgums, tām tiek piemēroti Ministru kabineta 2008.gada 9.decembra noteikumi Nr.1013 “Kārtība, kādā dzīvokļa īpašnieks daudzdzīvokļu dzīvojamā mājā norēķinās par pakalpojumiem, kas saistīti ar dzīvokļa īpašuma lietošanu”.
Dzīvokļa īpašniekam ir jānodrošina dzīvoklī esošo ŪPS verifikācija/nomaiņa. Lai mehāniskie ūdens patēriņa skaitītāji tiktu uzskatīti par derīgiem, tos jānomaina vai jāverificē ne retāk kā reizi četros gados. Informācija par katra ŪPS verifikācijas termiņa beigām ir pieejama:
- dzīvokļu īpašniekiem autorizējoties pārvaldnieka mājas lapas sadaļā Dzīvokļu īpašniekiem / Skaitītāji, kā arī reģistrētām māju kontaktpersonām sadaļā E-lietas / Kontaktpersonām;
- Pārvaldnieks vismaz trīs mēnešus pirms ŪPS atkārtotās verificēšanas/nomaiņas termiņa beigām rakstiski pakalpojuma rēķinā informē dzīvokļa īpašnieku.
Dzīvokļa īpašnieks ŪPS nomaiņu var pieteikt jebkurā no šādiem veidiem:
- pie pārvaldnieka;
- pie pārvaldnieka sadarbības partneriem (turpmāk – Pakalpojuma sniedzējs) – Saimnieciskās darbības veicējs Normunds Vīlips, IK “Jugāns”, SIA “Orols ūdens uzskaite”, SIA “RV Saimnieks”;
- pie jebkuras juridiskās vai fiziskās personas (turpmāk arī – Pakalpojuma sniedzējs), kura ir tiesīga veikt ŪPS uzstādīšanu un sagatavot ūdens patēriņa skaitītāju nomaiņas vai uzstādīšanas aktu – papildus informācija citi pakalpojumu sniedzēji.
ŪPS skaitītāja pievienošanas vietu noplombē persona, kura veikusi ŪPS uzstādīšanu vai nomaiņu, kā arī šī persona atbild par ŪPS un tā plombēšanas atbilstību normatīvo aktu prasībām. Dzīvokļu īpašnieku pilnvarotajai kontaktpersonai (ja tāda ir ievēlēta) ir tiesības pārbaudīt atsevišķajā dzīvokļa īpašumā uzstādīto ŪPS rādījumus, darbību un plombu tehnisko stāvokli (vienlaikus ir tiesības veikt ŪPS skaitītāja fotofiksāciju).
ŪPS verificēšana/nomaiņa/uzstādīšana ir maksas pakalpojums, ko apmaksā šādā kārtībā:
- ja ŪPS verificēšana/nomaiņu/uzstādīšanu veic pārvaldnieks, tad ar to saistītās izmaksas ietver dzīvokļa īpašuma nākamā mēneša rēķinā;
- ja ŪPS verificēšana/nomaiņu/uzstādīšanu veic cits Pakalpojuma sniedzējs, tad ar to saistītās izmaksas veic pēc Pakalpojuma sniedzēja nosacījumiem.
Lai pārvaldnieks ŪPS varētu uzņemt uzskaitē, dzīvokļa īpašniekam vai Pakalpojuma sniedzējam (pēc savstarpējas vienošanās) jāiesniedz pārvaldniekam šādu informāciju par katru nomainīto/verificēto vai uzstādīto skaitītāju (Informācijai ir jābūt skaidri salasāmai!):
- Akts un fotofiksācijas:
- vecā skaitītāja fotofiksācija, ar redzamu plombi, rādījumu, numuru (pirms demontāžas);
- jaunā skaitītāja fotofiksācija ar redzamu plombi, rādījumu, numuru (pēc uzstādīšanas);
- akts par skaitītāja nomaiņu, ko parakstījis dzīvokļa īpašnieks vai viņa pārstāvis un Pakalpojuma sniedzējs;
- verificēta skaitītāja uzstādīšanas gadījumā – sertifikāts, kas apliecina šī skaitītāja verifikācijas faktu.
- Informācija jāiesniedz 3 darbdienu laikā pēc ŪPS verifikācijas/nomaiņas vai uzstādīšanas, bet ne vēlāk kā līdz attiecīgā kalendāra mēneša pēdējai darbdienai, jebkurā no šādiem veidiem:
- izmantojot Informatīvo sistēmas sadaļu “Jautājumi” vai atsūtot e-pastā: [email protected], norādot uzstādīšanas adresi tālruņa Nr. saziņai un fotofiksāciju apvienotu vienā doc, docxpdf vai edoc failā;
- nogādājot klientu apkalpošanas centrā Pulkveža Brieža ielā 26, Jelgavā, LV-3007, tajā skaitā fotofiksāciju izdrukas;
- ar pasta starpniecību tos nosūtot Pārvaldniekam SIA “Jelgavas nekustamā īpašuma pārvalde” uz juridisko adresi – Pulkveža Brieža iela 26, Jelgava, LV-3007, tajā skaitā fotofiksāciju izdrukas.
! Ja minētā informācija nebūs iesniegta pārvaldniekam noteiktajā apjomā un termiņos, pārvaldnieks pieņem, ka dzīvokļa īpašumā ŪPS nav derīgs vai nav uzstādīts. Šādā gadījumā dzīvojamās mājas ūdens patēriņa starpību vai tās daļu sadala starp minētajiem dzīvokļa īpašumiem atbilstoši tajā deklarēto personu skaitam – šādā gadījumā ūdens patēriņa starpība dzīvokļa īpašniekam nedrīkst pārsniegt ūdens patēriņa normu vienam iedzīvotājam, kas noteikta noslēgtajā ūdenssaimniecības pakalpojumu līgumā, un atlikusī ūdens patēriņa starpības daļa tiek sadalīta uz visiem dzīvojamās mājas dzīvokļu īpašniekiem, ieskaitot to dzīvokļa īpašnieku/us, kura īpašumā ŪPS nav derīgs vai nav uzstādīts, nomainīts vai atkārtoti verificēts.
Ūdens patēriņa aprēķins
Ūdens patēriņa aprēķins tiek veikts pamatojoties uz 2019.gadā noslēgtajiem māju dzīvokļu īpašnieku kopību lēmumiem par dzīvokļu īpašnieku, SIA “Jelgavas Ūdens” un SIA “Jelgavas nekustāmā īpašuma pārvalde” trīspusēju sadarbību.
Ūdens aprēķina galvenais uzdevums ir sadalīt visu mājā patērēto ūdeni dzīvokļu īpašniekiem atbilstoši dzīvokļos uzstādīto un pārvaldniekam iesniegto individuālo ūdens skaitītāju rādījumiem, skaitītāju verifikācijas termiņiem un datiem par dzīvokļiem bez uzstādītiem ūdens patēriņa skaitītājiem.
Aprēķins tiek veikts aukstajai un karstajai ūdens plūsmai atsevišķi, jo katrā dzīvokļu īpašumā patērēto karstā ūdens apjomu iesniedzam uzņēmuma SIA “Gren Jelgava” rēķinu sagatavošanai par ūdens uzsildīšanu.
Katrā ūdens plūsmā atsevišķi tiek noteikts kopējais mājas patēriņš, tad no tā tiek atskaitīta visu iesniegto individuālo ūdens skaitītāju patēriņu kopsumma un attiecinātais ūdens apjoms uz dzīvokļu īpašumiem, kuros nav uzstādīti individuālie ūdens skaitītāji vai to verifikācijas termiņš ir beidzies. Informāciju par dzīvokļu īpašumos uzstādīto skaitītāju rādījumiem un verifikācijas termiņiem katrs klients var atrast sev adresētajā pakalpojumu rēķinā.
Ja mājā veidojas ūdens uzskaites starpība un dzīvokļu īpašnieki nav iesnieguši savu individuālo skaitītāju rādījumus, tad uz šādiem skaitītājiem pārvaldnieks var attiecināt iepriekšējo mēnešu vidējos patēriņus.
Atlikušais ūdens apjoms, ja tāds veidojas, tiek sadalīts starp visiem ūdens patērētājiem pēc noteiktas un katras mājas dzīvokļu īpašnieku kopības izvēlētas metodes. Šobrīd tādas ir 3 – proporcionāli katrā dzīvokļu īpašumā reģistrētajam patēriņam, proporcionāli dzīvokļos deklarētajām personām un proporcionāli dzīvokļu skaitam mājā.
Saskaņā ar Ministru kabineta 2015.gada 15.sepmtebra noteikumu Nr.524 “Kārtība, kādā nosaka, aprēķina un uzskaita katra dzīvojamās mājas īpašnieka maksājamo daļu” 10.punktu, dzīvojamās mājas dzīvokļu īpašnieki var vienoties par citu ūdens patēriņa starpības segšanas kritēriju, par ko attiecīgi jāpieņem lēmums Dzīvokļa īpašuma likumā noteiktajā kārtībā un paredzot saprātīgu laika periodu jaunas aprēķinu kārtības ieviešanai.
Ja dzīvokļu īpašnieku kopība ir lēmuma pieņemšanas organizators, tad lēmums uzskatāms par pieņemtu, no tās dienas, kad tas ir iesniegts un reģistrēts pie pārvaldnieka un tikai tādā gadījumā, ja tas atbilst spēkā esošo normatīvo aktu prasībām.
Saziņa ar NIP vai mājas kontaktpersonu
Savstarpējai saziņai ar citiem dzīvokļu īpašniekiem un mājas kontaktpersonu
Iesakām izmantot Mans.Nip (te links uz jnip.lv kā visur citur) sistēmu. Sadaļā "Saziņa" savā starpā var komunicēt mājas dzīvokļu īpašnieki – apspriest aktuālus jautājumus, uzzināt kaimiņu viedokli, vienoties par problēmas risinājumu u.tml. Tāpat ir iespējams nosūtīt ziņu mājas kontaktpersonai, kurš būs attēlots īpaši izcelts. Uzsākot diskusiju, iespējams gan norādīt konkrētu adresātu, kuram ziņojums paredzēts (šādā gadījumā to varēs izlasīt tikai viens vai vairāki izvēlēto dzīvokļu īpašnieki), gan arī ziņojumu nosūtīt visiem dzīvokļu īpašniekiem vienlaicīgi. Katram informatīvās sistēmas lietotājam ir iespēja atteikties saņemt sūtījumus no citiem dzīvokļu īpašniekiem.
Pieslēgties MANS.NIP
Kā rīkoties avārijas situācijas gadījumā
24/7 darbojas diennakts avārijas dienests ar visu nepieciešamo jomu speciālistu mobīlu komandu
Lai notiktu kas notikdiams esam gatavi novērst, atrisināt un salabot avārijas situāciju jūsu īpašumā. Pašu spēkiem veicam avārijas konstatēšanu, apturēšanu un seku likvidēšanu mūsu apsaimniekojamās mājās un piedāvājam sniegt papildus darbus, tos iepriekš saskaņojot.
Rēķinu apmaksa
No 2020.gada 1.janvāra SIA “Jelgavas nekustamā īpašuma pārvalde” Norēķinu Punkti ir slēgti.
Informatīvās sistēmas “Mans Nip” tiešsaistes maksājumi.
Bezskaidras naudas norēķins
Jebkurā SIA Maxima Latvija veikala kasē visā Latvijas teritorijā.
Skaidras un bezskaidras naudas norēķins
Jebkurā A/S Latvijas Pasts nodaļā.
Skaidras un bezskaidras naudas norēķins *
Jebkurā kredītiestādē (bankā).
Skaidras un bezskaidras naudas norēķins *
Izmantojot internetbanku pakalpojumus.
MAKSĀJOT INTERNETBANKĀ – mūsu konta numuri:
AS SEB LV02UNLA0008000508001
AS CITADELE BANKA LV97PARX0001112130019
AS SWEDBANK LV36 HABA0551011242542
AS Luminor Bank LV83 RIKO0002013142819
MAKSĀJUMĀ LŪGUMS NORĀDĪT SAVU RĒĶINA/KLIENTA NUMURU (rēķina augšpusē, centrā), vai vismaz precīzu adresi.
Par parādu piedziņas procesu
1. Brīdinājums dzīvokļa īpašniekam (parādniekam)
Metode
Pārvaldnieka vēstule vai elektroniskais pasts parādniekam
Pamatojums
Ja parādnieka maksājumi ir regulāri un parāda summa ir maza
Gaita
- Parādnieks sazinās ar pārvaldnieku un vienojās par parāda apmaksu (sk. pie 5.punkta)
- Parādnieks samaksā, nesazinoties.
- Parādnieks nenoreaģē.
Rezultāts (termiņš)
- Parāds tiek apmaksāts pilnā apmērā, tajā skaitā, saskaņā ar vienošanos.
- Parāda nemaksāšanas gadījumā pārvaldnieks sniedz tālākās instancēs (sk. pie 2., 4.punkta).
2. Piespiedu izpilde brīdinājuma kārtībā
Metode
Vienkāršota tiesas procedūra, kuru veiksmīgi var izmantot gadījumos, kad starp kreditoru un parādnieku nepastāv strīds par parāda esamību, jo šajā gadījumā tiesa lietu neizskata pēc būtības. Saistību piespiedu izpildi brīdinājuma kārtībā regulē Civilprocesa likuma 50.1 nodaļa
Pamatojums
Parādnieka maksājumi ir reti, parāda summa lielāka par 300 euro
Gaita
Pārvaldnieks iesniedz pieteikumu tiesā un parādnieks no tiesas saņem ierakstītu vēstuli, tālākā virzība atkarīga no parādnieka rīcības:
- parādnieks neizņem vēstuli – tiesas lēmums par parāda faktu negatīvs
- parādnieks izņem vēstuli un neatzīst parādu – tiesas lēmums par parāda faktu negatīvs
- parādnieks izņem vēstuli, bet neatbild tiesai – tiesas lēmums par parāda faktu pozitīvs
- parādnieks izņem vēstuli un atzīst parādu – tiesas lēmums par parāda faktu pozitīvs
Rezultāts (termiņš)
- Parādnieks pats sazinās ar pārvaldnieku un vienojas par parāda atmaksu, noslēdzot vienošanos par termiņu un ikmēneša maksājumu (sk. pie 5.punkta).
- Tiesas pozitīvs lēmums par piedziņu tiek atdots tiesu izpildītājam (sk. pie 3.punkta).
- Tiesas negatīvs lēmums tiek atdots ārpus tiesas piedziņai Parādu piedziņas uzņēmumam (sk. pie 4.punkta).
3. Tiesu izpildītājs
Metode
Tiesu izpildītājs, pamatojoties uz tiesas spriedumu īsteno parāda piespiedu piedziņu atbilstoši normatīvajiem aktiem
Pamatojums
Pozitīvs tiesas lēmums (pēc brīdinājuma kārtības) tiek atdots piedziņai tiesu izpildītājam.
Gaita
- Tālākās darbības veic tiesu izpildītājs un pārvaldnieks tās nevar ietekmēt, paātrināt, kontrolēt vai kā citādi iespaidot tiesu izpildītāja darbu.
- Tiesu izpildītājs savas kompetences ietvaros vēršas pret parādnieku, tajā skaitā, bloķēja kontu, arestē konkrētu finanšu summu, informē parādnieka darba devēju (ja tāds ir) u.c. darbības.
- Ja parādnieka ienākumi ir mazāki vai vienādi ar Latvijas Republikā noteikto minimālo algu, tad tiesu izpildītājam nav iespējams piedzīt parādu un šādā situācijā piedziņa var turpināties vairākus gadus.
Rezultāts (termiņš)
Ja kreditors (kopība, pārvaldnieks) ir vērsies tiesā un sprieduma izpilde ir nodota tiesu izpildītājam, tad šādam parādam noilguma faktiski nav. Proti, lieta pie tiesu izpildītāja var glabāties vairākus gadu desmitus, un piedziņu var uzsākt tad, kad parādniekam ir pietiekami ienākumi.
4. Parādu piedziņas uzņēmums, ar ko pārvaldniekam noslēgts līgums
Metode
Pārvaldnieks nodod informāciju par parādnieku un uzņēmums veic saziņu ar parādnieku (sūta vēstules, informē telefoniski) norādot par parāda esamību un uzsākto ārpus tiesas piedziņu.
Pamatojums
Parādnieks ļaunprātīgi nemaksā un neatzīst parāda esamību.
Gaita
Pārvaldnieks saņem informāciju no uzņēmuma par parādu piedziņas izpildi, kā arī pēc pieprasījuma var saņemt par izpildes gaitu.
Rezultāts (termiņš)
- Parādnieks pats sazinās ar pārvaldnieku un vienojas par parāda atmaksu, noslēdzot vienošanos par termiņu un ikmēneša maksājumu (sk. pie 5.punkta)
- Parādnieks slēdz vienošanos ar parādu piedziņas uzņēmumu un veic samaksu.
- Parādnieks ignorē parādu piedziņas uzņēmumu zvanus, e-pastus, vēstules utt. – parāds var glabāties pie parādu piedziņas uzņēmuma bez noteitka termiņa, kamēr parāds ir nomaksāts vai arī tiek atsaukta debitora lieta.
5. Vienošanās ar pārvaldnieku
Metode
Tiek sastādīta vienošanās par parāda atmaksu, kuru parādnieks paraksta klātienē vai ar elektronisko parakstu.
Pamatojums
Parādnieks labprātīgi vēlās samaksāt parādu.
Gaita
Parādniekam, lai noslēgtu vienošanos, jāiemaksā vismaz 20% no galvenā parāda summas (% apmērs var būt pārskatīts atkarībā no parāda summas un parādnieka iepriekšējās maksāšanas disciplīnas). Atlikušo parāda summu sadala pa mēnešiem (ne ilgāk kā 12 mēneši).
Rezultāts (termiņš)
- Parādnieks godprātīgi pilda vienošanos.
- Parādnieks nepilda vienošanos – uz tās pamata turpmāk tiek atdots piedziņai (sk. pie 2., 4.punkta).
6. Prasības celšana tiesā
Metode
Tiek rakstīts pieteikums tiesā.
Pamatojums
Parādnieks ļaunprātīgi nemaksā vairāk par 6-12 mēneši un nav uzsācis parāda apmaksu pēc iepriekš norādītajām metodēm (t.i., nereaģē uz tām), vai arī pastāv ilgstošs strīds par parāda esamību vai tā apmēru.
Gaita
- Pārvaldnieks iesniedz tiesā pieteikumu. Prasība tiek celta dzīvokļu īpašnieku kopības vārdā, pārvaldnieks ir tikai pārstāvis.
- Pieteikumā tiek norādīts parāda veidošanās periods, iekļauta informācija par iegūtām dzīvokļa īpašuma tiesībām un neievērotiem pienākumiem, kas izriet no normatīvo aktu prasībām un dzīvojamās mājas pārvaldīšanas pilnvarojuma līguma.
Rezultāts (termiņš)
- Pieteikumu izskata tiesnesis un nozīmē tiesas sēdi vai rakstveida procesa izskatīšanu (termiņš 6-12 mēneši).
- Ja tiesa ar spriedumu atzīst parādnieka neizpildītās saistības, tad ir divi iespējamie varianti:
- saņemot spriedumu, parādnieks labprātīgi nomaksā parādu un tiesāšanās izdevumus desmit dienu laikā pēc sprieduma stāšanās spēka;
- parādnieks nepilda spriedumu un pārvaldnieks spriedumu nodod piedziņai tiesu izpildītājam (sk. pie 3.punkta).
Neatrodiet sev interesējošo tematu? Uzdodiet savu jautājumu un centīsimies Jums sniegt atbildi.
Aizpildies šo formu un ierakstiet savu jautājumu.
Uzticiet sava īpašuma pārvaldīšanu profesionāļiem
aizpildiet anketu un mēs sagatavosim individuālu piedāvājumu tieši Jūsu īpašumam un palīdzēsim sakārtot visu nepieciešamo dokumentāciju! Mēs cienām un novērtējam jūsu izvēli!